FANDOM

Bestine var hovedstaden på Tatooine gjennom imperietiden.

Historie

Bestine blegrunnlagt av kolonister fra vannverden Bestine 4 i 99 BBY. Før det Galaktiske imperium kom, var byen en gruve og gårdsutpost. Men etter imperiets reis, ble byen sete for imperiets kraft på planeten. Dette gjorde byen mye mer politisk og kulturisk, ofte kalt "imperiets krystall".

PGA imperiets store mengde personell og kreditt, ble byen ren og vakker, mens de andre byene var lumske og fulle av kriminilatet. Bestine var også den tryggeste byen på Tatooine, (ikke for opprørere) fordi stormtropper patruljerte byen og sloss mot tugher og tusken røvere. Likevel var det en god del avsum i slumstrøkene.

En merkbar bygning var Tatooine museum. Det populere Barfot bandet spilte i kantinaen. Bestine var oprasjonsbase for imperiets Storm skvadron. Tatooine reisebyrå lå også i Bestine. En liten imperie garrison hadde etalblert en utkikspost på en fjelltopp som hadde fulstendig syn over hele Bestine.

Luke Skywalker og Obi-Wan Kenobi sov over en natt, da de var på vei til Mos Eisley.

I 1 ABY, 1 år etter Dødstjernens ødelegelse, Bestine ble varmet av en politisk kamp mellom en imperial offiser og en kraftful handelsman. De var Victor Visalis og Sean Trenwell. Begge ville få stemmer for å bli Bestines ordfører. Victor ville øke stormtropper nivået for byens sikkerhet, mens Sean ville få bedre markedsplass.

Also on FANDOM

Random Wiki