FANDOM

Fil:250px-Star Wars Galaxies Box Art.jpg
Star Wars galakser (ofte forkortet SWG) er et Star Wars basert MMORPG laget av Sony Online Underholdning og utgitt av LucasArts Underholdning. Basespillet Star Wars galakser: Et delt imperium ble utgitt juni 26. 2003 i USA, 7. november 2003 i Europa og i 2006 i Australia. Spillet har kommet med tre utvidelser siden. Som andre MMORPG har det månedsavgift på 109kr i månden og har rabatt på 3,6 og 12 månder.

Utbygging og slipp

På 16. mars 2000 kunngjorde LucasArt Underholdning et partnerskap men Sony Online Underholdning og Verant Interactive om å lage det første Star Wars massive multiplayer onlinespill. LucasArt sto for Star Wars og gjorde det så spillet er i den orginale trilogien, alså episode 4 til 6.

Fil:200px-SWG6thanniversary.jpg

Funkjsoner

Tidslinje

Spillet er satt etter Episode IV (ca. 1,5 år etter slaget ved Yavin). I 2008 ble slaget ved Hoth lagt til, men det er ikke etter den riktige tidslinjen men bare et "munument" som lar spillerne få større utvalg.

Geografi

Spillet inneholder 10 planeter: Tatooine, Naboo, Corellia, Talus, Rori, Dantooine, Yavin 4, Lok, Endors skogmåne og Dathomir. I den andre utvidelsen ble Kashyyyk lagt til. I den tredje utvidelsen ble Mustafar lagt til. De 10 opprinelige planeten var ca. 225 kvadratkilometer, men Mustafar og Kashyyyk er mindere, og noen ganger brytes reglene PGA. upasserbart terreng. Hoth ble senere lagt til.

Bilde

Bilde er blitt rost for gode detaljer i figurer og arkitektur.

Intresseplasser

Spillet inneholder mange spesielle Star Wars steder og figurer: HK-47, R2-D2 og C3POs rømningskapsel, Naboos royalpalass, de forlatte basene til opprørene på Dantooine og Yavin 4, Nym i palasset sitt, ewoker og rancorer.

Arter og yrker

I Star Wars galakser kan man vere 1 av 10 arter: Menneske, Twi'lek, Zabrak, Wookiee, Trandoshan, Rodian, Mon Calamari, Bothaner, Sullustaner, eller Ithorianer. Man kan velge mellom mann og kvinne, og 9 yrker: jedi, dusørjeger, smuggler, commando, spion, offiser, lege, handelsmann eller underholder. Det har blitt innført eget erfaringstre for dyremesteri, og egen pilotyrketre.

Kampmekanikk

Fil:300px-Lush Background.jpg

Bakkekamp ligner en førstepersonskytter. Spilleren må sikte inn motstanderen med sikte og venstereklikke for ild. (derfor er det lett å treffe store dyr). Dete r mulig med autosikte og autoild. Man kan knytte en spesilalitet til høyereknappen, men de må som oftes kjøles ned før gjennbruk. Med erfaringspoeng kan man lære nye ting på erfaringstreet som kan gi bedre våpen, rustning osv.

Spillerboliger og byer

Man kan eie forskjellige bygninger som hus, kantiner, haller osv. Disse bygningene kan organiseres til byer. En valgt orfører passer byen og valgene holdes annver uke. Man kan legge til andre bygninger som garsasjer, sykehus, kloningsanlegg, ferger og hager. Byene vises på kartet sammen med ikke-spiller-byer som Theed og Mos Eisley.

Andre ting i basikspillet.

- En og flerespillier farkoster for land og rom, som

Also on FANDOM

Random Wiki